2013. január 16., szerda

Paprikás burgonya

Paprikás burgonya

Ezt a férfiak is szeretik készíteni és enni is.

Én így készítettem ma:


Hozzávalók:                 
Ez 6 adag, tehát 3 személy részére 2 napra megfelelő mennyiség.
Kukta fazékban 4 evőkanál étolajon megfonnyasztok = kicsit sütöm közepes fokozaton
25 dkg tisztított, felkockázott vöröshagymát.
10 dkg császár szalonnát felkockázok és együtt egy kicsit sütöm, majd
2 teáskanál pirospaprikával megszórom és felengedem
6 dl vízzel.
Hozzáteszem az 1,25 kg megtisztított, megmosott és nagyobb kockára vágott burgonyát, ez kb. 1,5 kg nyers, hámozatlan burgonyának felel meg.
1 kisebb csapott evőkanál sót adok hozzá és
15 dkg lángolt kolbászt és
5 dkg cserkész kolbászt vágok karikára, melyet szintén beleteszek.
A kukta fedelét ráteszem és szuszogástól számítva 25 percig főzöm közepes lángon. 
Leveszem a tűzhelyről, hogy kihűljön, mert idő közben 8 nagyobb darabra vágtam 2 db = 30 dkg szafaládét, melyet hozzá fogok tenni, ahogy le tudom venni a kukta fedelét (ha már nem szuszog és nincs benne nyomás).
A szafaládéval együtt készre főzöm pár perc alatt.
Házi készítésű csalamádéval és friss kenyérrel adom asztalra.
Természetesen aki szereti (vagy az van éppen otthon) készülhet füstölt szalonnával, más fajta kolbásszal vagy virslivel. Én mindig úgy készítem, hogy krinolinhoz vagy olcsó főzőkolbászhoz is vágok pár karika füstölt kolbászt, mert az nagyon kellemes ízt ad az ételnek.

Te milyen paprikás burgonyát szeretsz?

Várom válaszod: Viola nagyi

http://receptekviolanagyitol.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések: