2019. augusztus 10., szombat

Csalamádé egyszerűen



Házi egyszerű savanyúság, ami nem hiányozhat a polcról! 


Csalamádé télire (rázott savanyúság)

A vitamindús savanyúsághoz szükséges:

1,5 kg fehér káposzta
1,5 kg fehér paprika
0,5 kg vöröshagyma
1,0 kg uborka.

A mennyiségeket én a megmosott, megtisztított zöldségfélékre értem.

A káposzta külső leveleit leszedjük, majd a káposztát vékonyra vágjuk.
A fehér paprikát megmossuk, kicsumázzuk és karikára vágjuk.
A vöröshagymát megtisztítjuk: külső leveleit leszedjük és a hagymát karikára vágjuk. Az uborkát megmossuk, meghámozzuk és legyaluljuk.

A zöldségféléket egy tiszta vájlingba tesszük, rászórunk
0,5 kg kristálycukrot,
7 dkg sót,
ráöntünk 3 dl 10 %-os ecetet,
csapott kávéskanál nátrium benzonátot és
késhegynyi borkénport.

Tiszta fakanállal alaposan összekeverjük a csalamádénkat és tiszta konyharuhával letakarjuk, másnapig állni hagyjuk, közben többször megkeverjük.

Alaposan kimosott, kitörölgetett csavarós üvegekbe rakjuk.
Annyi levet enged, hogy ellepi a hozzávalókat.

Ebből a mennyiségből kb. 6-7 db 7 dl-es üveggel lesz.

Természetesen kevesebbet is készíthetünk, akkor arányosan csökkentsük a hozzávalókat.

Azért nagyon szeretem készíteni, mert se levet nem kell külön készíteni, se száraz gőzbe tenni nem kell, hanem csak szép vékonyra felvágni a hozzávalókat.

A receptet 1983-ban olvastam a Szabad Föld újságban, pályázaton díjazottként szerepelt.

Sokszor készítettem már, nagyon szereti a család. Pontosan ilyen összetételben talán soha nem tettem el, mert uborka terem, így az inkább több, a káposzta pedig kevesebb.




Nincsenek megjegyzések: