2013. augusztus 1., csütörtök

4 érv, hogy Te is elkészítsed a kekszes tejfölöst

Miért is ajánlom kánikulában? 


  1. Elektromos energia használata nélkül is van sütemény!
  2. Átmelegített konyha nélkül is van nassolni való akár vendégeknek is!
  3. Hidegen fagyi helyett is ajánlom.
  4. Gyerekek és felnőttek kedvence.


Kekszes tejfölös finomság
saját készítésű,
saját fotóm. 


Az alap receptet az andi1976.gportal.hu oldalon találtam. Módosítottam = Violásítottam annyiban, hogy 9 evőkanál cukor helyett 5 evőkanállal tettem és a kakaóból pedig többet, 2 helyett 3 evőkanállal kevertem bele (mert tudod, van kisebb és nagyobb, szélesebb evőkanál jól megpúpozva vagy laposabban).

Kekszes-tejfölös = sütés nélküli hideg finomság kánikulában akár fagyi helyett is

Hozzávalók:
50 dkg kocka alakú háztartási keksz
2 nagy doboz = 2 x 450 gr-os tejföl
3 cs. vaníliás cukor (2 cs. a fehér krémbe, 1 cs. a kakaós krémbe)
5 evőkanál porcukor (3 ek. a fehér krémbe, 3 ek. a kakaósba)
3 evőkanál "keserű kakaópor" /nem instant!/
20 x 30 cm-es tepsibe tegyél folpack fóliát és rakosgass rá egy sor kekszet.
Az egyik doboz tejfölt öntsed keverőtálba és tegyed hozzá a 2 cs. vaníliás cukor és a 2 evőkanál porcukrot, keverjed össze. Ennek 2/3 részét evőkanállal kenjed a keksz sorra, majd rakosgassad rá a következő sor kekszet.
A másik doboz tejfölt öntsed másik keverőtálba és tegyed hozzá az 1 cs. vaníliás cukrot, a 3 evőkanál porcukrot és a 3 evőkanál kakaóport, keverjed ki szépen (szitálni szoktam a kakaót, mert akkor sima és szebb a krém). Ennek is a 2/3 részét kenjed a kekszre, majd ismét rakjad ki kekszekkel. Erre a sorra a megmaradt fehér és kakaós krémet felváltva rakjad, óvatosan kenegessed, hogy "márványos" legyen.
Legalább 1 éjszakára vagy 24 órára tedd hűtőszekrénybe.
Finom, hideg édesség, könnyű elkészíteni, igazi kánikulai sütés nélküli vendégváró is lehet.
Elronthatatlan!

Az alap receptet az andi1976.gportal.hu oldalon találtam. Módosítottam = Violásítottam annyiban, hogy 9 evőkanál cukor helyett 5 evőkanállal tettem és a kakaóból pedig többet, 2 helyett 3 evőkanállal kevertem bele (mert tudod, van kisebb és nagyobb, szélesebb evőkanál jól megpúpozva vagy laposabban).

Te hogyan készítetted? Várom ötleted. Már banános, gyümölcs zselés változatot is láttam.

Viola nagyi  konyhai tanácsadód



1 megjegyzés:

Margó írta...

Szia Viola!
Készítettem, tovább is adtam kedves barátnőmnek a receptet! Finom, ajánlom figyelmébe mindenkinek. Margó