2013. szeptember 7., szombat

Szilva lekvár

 

Saját készítésű szilva lekvár keverés nélkül!

Igen, készítettem. Működik!

4 órán keresztül főztem és csak "ügyeltem rá", nem kevertem. Csakis a leges-legvégén kevertem pár percig. Érett szilvából készül, akkor cukrot sem kell hozzá tenned és a tartósító szer is mellőzhető.

Tettem cukrot, mert nem volt eléggé lédús, érett. Saját termésű a gyümölcs, elkezdett potyogni.

Olvastam a keverés nélküli szilva lekvárról, jókor. Kétkedve fogadtam évek óta. Most úgy éreztem, főznöm kell.

Eredmény: magam készítettem 4 kg szilvából, 6 üveggel sorakozik a polcon. Szuper.....





Készül a szilva lekvár...
Saját fotó

 

4 kg szilvát alaposan megmostam, kimagoztam, hibás részt kis késsel kivágtam, rosszat eldobtam.

Az épségeset vajlingba tettem és megcukroztam. Minden kilogramm gyümölcsre 20-30-40 dkg cukrot javasolnak, én 30 dkg-ot tettem és az egészre 1 dl 10 %-os étel ecetet. Jól összekevertem és másnapig állni hagytam.

Következő nap elérkezett a főzés ideje. Fedő nélkül, keverés nélkül forrástól számítva főtt 3,5 óra hosszat. A legvégén kezdtem kevergetni, hogy összedolgozzam. Ekkor már majdnem teljesen lekvár kinézetű volt. Keverés mellett még forrt kb. fél órát.

Ezt követően tiszta és száraz üvegekbe töltöttem, folpack fóliával és csavarós tetővel lezártam. Száraz dunsztba = tiszta ruhával bélelt ládába került jó alaposan betakargatva, hogy a meleg még tartósítsa.

Hagytam pár kicsi kanálnyi "mintát kóstolónak". Nagyon finom, igazi lekvár. Érezni a markáns zamatot. Látod.... volt, nincs...


Kész a szilva lekvár, ennyire sűrű lett
saját fotó

Érdemes volt! Szeretettel ajánlom.

Főztem már, tettem el eceteset, befőttet szilvából és vegyesen körtével - almával, viszont ilyet még nem. Megérte!

Van még szilva, készíthetsz, készíttethetsz....

Üdvözletét küldi: Viola nagyi




Nincsenek megjegyzések: