2014. május 1., csütörtök

Színes szelet = Angol szelet

Rubik kocka után színesen


Angol szelet Violásítva Színes szelet receptje, mert a Rubik kocka színei megihlettek.
Fel is töltöttem a süteményem fotóját, itt láthatod:
http://receptekviolanagyitol.blogspot.com/2014/04/rubik-kocka-utan-szinesen.html

Az eredetit nosalty.hu oldalon találtuk, íme:

Hozzávalók a  piskótához:
6 db tojás, (nekem kicsi tojás volt otthon, így 7 db került hozzá)
30 dkg porcukor,
20 dkg vaj, nálam kocka margarin
31 dkg liszt (nálam sima liszt 2/3, rétesliszt 1/3)
10 gr. szalalkáli (én egy zacskónyit 15 grammot tettem bele)
1 dl tej (langyosan)
38 ml mandula aroma (30 milliliter felét = 15 millilitert tettem hozzá)
1 evőkanál Szerencsi kakaó.

Hozzávalók a krémhez:
4 dl tej
4 evőkanál liszt (sima)
20 dkg puha vaj (én kocka= sütő margarint használtam)
20 dkg porcukor.

Tetejére: 10 dkg torta bevonó. (Én a következővel "csurgattam meg: 2 evőkanál kristálycukor, 2 evőkanál kakaó, 1 evőkanál víz. Keverés mellett egyet forrott, és a platniról levéve hozzátettem 3 dkg sütő margarint, amivel elkevertem.

Elkészítés:
a tésztához a tojás sárgáját kikeverjük a porcukorral, a vajjal. Közben langyosítjuk a tejet egy legalább 1/2 literes bögrében és ebben futtatjuk fel a szalalkálit. Ezt is a masszához adjuk, majd belekeverjük a lisztet.
/Ugye tudod, hogy a szalalkálinak szúrós a szaga! Viszont könnyű piskótánk lesz tőle./

A tojás fehérjét 2 kanál vízzel (én nem itt tettem bele vizet!) habverővel kemény habbá verjük és óvatosan a masszába forgatjuk (fakanállal, amivel kevertük a tojás sárgáját a porcukorral meg a margarinnal).  A masszát 3 felé osztjuk. Egyik marad sárga, másik az 1 evőkanál kakaótól barna lesz, a harmadik a mandula aromától zöld.
Én azt tettem, hogy a tálat a tartalmával lemértem = 1,40 kg - 20 dkg a tál = 1,20 kg (Tálam 20 dkg, ezt már tudom.) Elosztva 3 felé = 40 dkg  / szín.
Sütőpapírral kibéleltem a lapos tepsit és belekanalaztam az első 40 dkg részt. Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 10 perc alatt megsült.

A maradék masszát elfeleztem, a 2. 40 dkg-os részhez adtam az 1 evőkanál kakaót és én itt adtam hozzá 1 evőkanál vizet. Óvatosan elkevertem és sütőpapírral kibéleltem a lapos tepsit ismét és bele a barna masszát, megsütöttem.
Addig a zöld réteget készítettem: a 30 ml-es mandula aroma felét beletettem, jól elkevertem.
Ismét sütőpapír kerül a tepsibe, zöld masszát is egyenletesen elsimítottam és ez is mehetett sülni.

A krémhez sűrűre főzzük a lisztet a tejes és jól kikeverjük, hűlni hagyjuk (közben keverjünk rajta).
A vajat (kocka, sütő margarint) szintén kikeverjük a cukorral, majd a kihűlt tejes-lisztes péppel tovább keverjük. 3 részre osztjuk, hogy a lapok közé 2 nagyobb adag kerüljön, a tetejét meg csak egy kicsit kenjük krémmel.

Amilyen nagyságú tepsiben sütöttük a piskótákat, ugyan olyan nagyságú magasabb falú tepsibe tesszük a kihűlt barna piskótát. Megkenjük krémmel, következik a zöld piskóta, majd krém és a sárga piskóta és a kevesebb krém.
A tetejére a csoki máz (nálam a csurgatott kakaós cukros főzet).

Elolvasni sok, viszont nagyon mutatós és a vajas/margarinos piskóta pár napig megőrzi frissességét.
Tehát napokkal előbb elkészíthető egy-egy ünnepre szívből ajánlom.
Mutatós, finom. Mindenki dicséri. Bezsebelhetsz érte elismerést!

Sok sikert kíván az elkészítéséhez a TE személyes tanácsadód konyhai ügyekben: Viola nagyi.

Kérdésed van, tudod, megkérdezheted:
konyhaioldalak    kukac   gmail.com


http://receptekviolanagyitol.blogspot.com
http://violettairoda.freewb.hu/praktika/ praktikákat itt találsz.


Nincsenek megjegyzések: