2022. december 21., szerda

Guba tészta készítés

Karácsony szentestére (is) ajánlom: 

Mákos guba = öntött kifli, itt írtam már róla:

http://receptekviolanagyitol.blogspot.com/2017/12/makus-guba-ontot-kifli.html 

Most a guba tészta készítését hoztam. A Házi sós kiflinél leírt kelt tészta fele:

Házi sós kifli recept itt található: http://receptekviolanagyitol.blogspot.com/2022/12/hazi-sos-kifli.html

Guba tészta sütés előtt, saját készítés, saját fotó

Hozzávalók:

34 dkg liszt

2,5 dkg élesztő (Maradt a 2,5 dkg, mert 50-60 dkg liszthez inkább 4-5 dkg élesztőt szoktam használni.)

1 lapos kicsi kávéskanálnyi só

1 dkg kristálycukor

2 dkg tejpor (nem tettem, mert tejjel készítettem)

1 dkg olvasztott margarin

2,25 dl langyos tej.

Fentieket összedolgozni, dagasztani és kelesztő tálban állni hagyjuk legalább fél órát.

Sütőpapírral kivesszük a tésztát és 6 egyenlő részre osztjuk, rudakat formálunk belőle.

Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, még kelesztjük egy kicsit, amíg a sütőt 200 Celsius fokon előmelegítjük.

Sütési idő kb. 15 perc. 

Ezt a guba tésztát nem kentem meg sütés előtt vízzel és sütés után sem. A kiflinél szebb, ha szép a színe, ezért érdemes sütés előtt és kisűlés után is megkenni vízzel.

A kisült guba rudakat hűlni hagyjuk, majd felvágjuk karikákra. Serpenyőben megpirítjuk, de ne tegyünk alá olajat. Ezután langyos tejjel leöntjük vagy egyenként belemártjuk a tejbe. 

Mákkal szórjuk és porcukrozzuk, vagy mákkal és mézzel fogyasztjuk. 

Saját mákos guba, saját fotó

Jó étvágyat kíván: Viola nagyi

receptekviolanagyitol.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések: