2022. december 16., péntek

1 tojásos piskótától hamis Sacher torta

Tudom, hogy a piskóta az, amikor sok tojássárgáját kikeverjük a porcukorral, liszttel és a felvert tojáshabtól könnyű lesz.

Hétköznapra viszont lehet variálni a "kevert" sütit, olcsón elkészítve jót, és akár hívhatjuk piskótának is.

1 tojásos piskóta "Sacher módra" saját süti, saját fotó

Hozzávalók:

   1 egész tojás
 10 evőkanál cukor (nekem 11 dkg kisebb evőkanállal)
   2 evőkanál lekvár
 50 ml étolaj = 5 cl = fél deciliter
150 ml tej = 1,5 dl (vizet tettem, mert a vizes piskótába is vizet teszünk, bár kevert sütibe tejet) 
 15 evőkanál lisz (nekem 24 dkg volt ez is kisebb evőkanállal)
1/2 teáskanál szódabikarbóna
  2 evőkanál jó minőségű keserű kakaópor.

Az egész tojást felvertem, hozzátettem a lekvárt, átszitált porcukrot és kikevertem alaposan.
Ezután hozzátettem az étolajat és fele vizet, majd beleszitáltam a kakaóval, szódabikarbónával elkevert lisztet és azzal is tovább kevertem, végül a többi vizet is beletettem és jól összekevertem.

A sütőt előmelegítettem 200 Ceslius fokon. 
A 25 cm torta formát kibéleltem sütőpapírral, beleöntöttem a masszát.
5 percig 200-210 fokon, majd  kb. 15 percig.180-190 fokon sütöttem.

Megfordítottam a tortát, amikor kivettem a formából, azaz az alja került fölfelé. Sütőpapírra tettem.

Bekentem kb. 3 evőkanálnyi sárgabarack lekvárral még langyosan a tortát. 

Máz 
6 dkg ét tortabevonó csokiból, 
7,5 dkg kristálycukorból és 
Kb. 3 cl vízből készítettem (ez kicsit több, mint a fél dl fele).
Forraltam egy kicsit a hozzávalókat és ráöntöttem a totára és a szélére is igyekeztem kenni.

Recept forrása: 1 tojásos piskóta: ketkes.com Köszönet érte.
Sacher torta máz forrása: austria.info/hu Köszönet érte.

Tapasztalatom: kellemes piskóta jellegű sütemény, nem édes, nem száraz. Ha nem tudom, hogy egy tojásos, nem tűnik fel. 
A mázat lehet tökéletesítenem. Hirtelen jött ötlet volt, hogy valami kerüljön a tortára, főzött krémet nem volt se időm, se kedvem készíteni. Így jött a "hamis" Sacher torta ötlete.

Nagyon örültem neki, hogy elkészítettem! Finom, érdemes megsütni ünnepre is.
Szerettem volna már régen megsütni 1 vagy 2 tojásos piskótát. Találok további recepteket, jövök a fotóval és a tapasztalatokkal. 😊

Visszavárlak:
Viola nagyi  és csapata, a Te konyhai segítőid


Nincsenek megjegyzések: