2020. november 16., hétfő

Lusta asszony meggyes pitéje

Gyors, finom meggyes sütemény

Lusta asszony túrós sütemény után jön a meggyes. Akkor már megírtam, hogy lusta asszony nem süt szerintem, azért a neve mégis a lusta, mert nem kell nyújtani, csak összemorzsolni és szórni a tepsibe. A lusta asszony inkább nem süt szerintem, a lusta túrósról itt írtam:  Lusta asszony túrós süteménye

Recept forrása: Nagy Ramakönyv 40. 2013. januárjában vettük kézhez.

Lusta asszony pitéje

Hozzávalók: 

30 dkg sima liszt 

20 dkg RAMA margarin

20 dkg porcukor + a tetejére szórni

1 csomag vaníliás cukor

meggy ízlés szerint (kb. 20 dkg) házi befőttet használtam 1 üveggel, 45 dkg volt a magozott meggy

3 dl tej

2 egész tojás.

(A recept nem írt sütőport, én tettem bele 1 csomaggal a liszthez keve, mert a Lusta túróshoz is tettem.) 

A lisztet a 10 dkg margarinnal, porcukorral és a vaníliás cukorral összemorzsoljuk. A massza felét egy kb. 25x35 cm-es margarinnal kikent tepsiben egyenletesen elterítjük.

Sok-sok kimagozott meggyet rakunk rá, de elkészíthető másféle gyümölccsel, akár lekvárral és mákkal is. A meggyre kerül a lisztes keverék másik fele.

A tejet a maradék margarinnal felmelegítjük, amikor kihűlt, habverővel belekeverjük a tojásokat, majd a tésztára öntjük. Amikor a tészta beitta a masszát 180 Celsius fokon előmelegített sütőben készre sütjük. Kb. legalább 30 perc.

Porcukorral meghintve tálaljuk.


Így készült:

Saját fotók, saját sütemény. Lusta asszony meggyes pitéje



Jó étvágyat kívánok!

Próbáljad ki, megéri, zamatos és egyszerű süti.

Vár máskor is: Viola nagyi 

Nincsenek megjegyzések: