2021. december 28., kedd

Vegán almás-kakaós pöfeteg

Otthoni reggelihez ajánlom

Megtetszett ez a sütemény a fotó alapján. Árválkodott alma a konyhában és nem ettük meg. Gondoltam, ha nagyon apróra reszelem, az olyan, mintha püré lenne. Nekiláttam, ez a mutatós finomság lett belőle:

Saját süti: vegán almás-kakaós pöfeteg, saját fotó


Hozzávalók (kb. 35 db-hoz)

6 dkg lágy margarin

17,5 dkg cukor

1 cs. vaníliás cukor

1 csipet só

15 dkg búzaliszt + 7 dkg a kakaó helyett

7,5 dkg kakaó (2 teáskanállal tettem)

fél cs. sütőpor

9 dkg almapüré (apróra reszelt almát tettem)

Forgatáshoz kb. 10 dkg porcukor.


A hozzávalókat keverőtálba öntjük, összedolgozzuk. (Gépet nem szoktam elővenni, kézzel dolgozom össze, ez energiatakarékosabb módszer 😀.

A tésztából golyókat formázunk és kb. 2 órára hűtőszekrénybe tesszük. 

Kivesszük a hűtőből és a porcukorban meghempergetjük. 

43 db golyó lett belőle, amit 2 db sütőpapírral kibélelt villanytűzhely tepsijébe osztottam el.

200 Celsius fokra előmelegített sütőbe tettem, kb. 12 percig sül (vagy kicsit tovább, ha nyers almából készítjük, mivel az levesesebb).

Recept forrása: Dr. Oetker Meghitt ünnepi készülődés (2021. XII. havi kis könyvecske)


Jó étvágyat kívánunk!

  1. Érdemes elkészíteni, gyúrótábla és nyujtófa sem szükséges hozzá! 
  2. Teával vagy tejeskávéval ünnepi reggeli. 
  3. Vihetjük iskolába vagy munkahelyre is.
Várlak máskor is: Viola nagyi

Nincsenek megjegyzések: