2021. szeptember 23., csütörtök

Mogyorós-gyömbéres aprósütemény = zsemlemorzsás ízletes keksz

Ízletes keksz gyömbérporral és szerecsendióval

Saját süti, saját fotó. Mogyorós-gyömbéres aprósütemény

Hozzávalók:
12 dkg vaj
12 dkg liszt
1 egész tojás
1 db megmosott citrom reszelt héja
1 teáskanál gyömbérpor
1 csípet őrölt szerecsendió
1 csípet só
12 dkg darált mogyoró (sótlan), de lehet darált dió, darált mandula is! 
12 dkg zsemlemorzsa.
Kenni a keksz tetejét tojásfehérje (el is maradhat!)
Tetejére egész mogyoró vagy zúzott és bevonáshoz 10 dkg étcsoki. 


Tapasztalatom:
  • Egy kis kávéskanál sütőport tettem a liszthet.
  • A nyújtás előtt a szóráshoz használtam lisztet.
  • Egyszerűen téglalapokra vágtam a tésztát, 
  • nem kentem meg tojásfehérjével és nem tettem a tetejére mogyorót, valamint 
  • nem mártottam csokiba, csak kávéskanállal megkenegettem kb. 2 dkg olvasztott csokival a kész kekszet. Természetesen érdemes ünnepivé varázsolni a kekszet, hogy szivecskéket szúrunk ki és az eredeti recept szerint járunk el. Hézköznapra viszont egyszerűen így is kiváló!
  • 98 db kekszem lett, ez kb. 75 dkg
  • Ajánlom elkészítését. Fedeles dobozban hűtőszekrényben tárolva napokig van egészséges harapnivaló.  
Ízletes édesség, remek felhasználása az otthon darált zsemlemorzsának!

Forrás: évekkel ez előtti TVRhét újság, akik átvették a mindmegette.hu receptet.

Várlak máskor is 😉 
Viola nagyi

Nincsenek megjegyzések: