2024. február 23., péntek

Fahéjas-vaníliás zsemlefelfújt

5 db zsemle, 5 dl tej, 2 db tojás, 2 db alma...

Böjtös, olcsó, egyszerű vacsora is lehet teával! 

Saját sütésű felfújt, saját fotó

RECEPTÖZÖN 2020/9. számában találtam a receptet, kinéztem, hogy feltétlen készítsem el, ma megtörtént és örültünk neki. Tartalmas leves után fogyasztottuk második fogásnak.

Népszerű kis füzetke volt számomra, mostanában kevesebbet vásárolok, mert sokat gyűjtöttem eddig. A recepteket beküldők fotókat is küldenek és hasznos tanácsokat is adnak. Nagyon köszönöm a receptet!

Hozzávalók: 

1 liter tej

4 egész tojás

cukor 1-2 evőkanállal

fahéj kb. 4 késhegynyi

2 csomag vaníliáscukor

10 db zsemle

tepsi kikenéséhez margarin, szórásához zsemlemorzsa kb 1-2 evőkanálnyi.


Fele adagból készítettem, mert nem tudtam, mekkora sikert arat nálunk.

Két nappal ez előtt vásárolt kissé szikkadt 5 db zsemlét apróra tépkedtem. Jó zsemle mentő recept!

Margarinnal kikentem és zsemlemorzsával megszórtam egy 27x34 cm tepsit. (Kisebb tepsit is lehet használni, én szeretem, ha laposabb, jó átpirul alul-fölül.)

Nagyobb műanyag tálban a 2 egész tojást villával felvertem, beletettem az 1 cs. valníliáscukrot, 1 evőkanál cukrot, 2 késhegynyi fahéjat, 5 dl tejet, öszekevertem, majd hozzákevertem a tépkedett zsemlét.

Belekanalaztam a tepsibe, egyenletesre húztam és annyit változtattam a recepten, hogy a tetejére 2 db almát meghámoztam, kicsumáztam, vékony szeletekre vágtam és elrendeztem a tetején, majd megszórtam 2 evőkanál kristályukorral.

Előmelegített sütőben 200 Celsius fokon kb. 30 percig sütöttem.

Nagyobb kockára vágva tálaltam.

Ajánlani tudom, egyszerű, finom, gyorsan elkészíthető.

Várom véleményed.

Viola nagyi  receptekviolanagyitol.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések: