2023. január 1., vasárnap

Torta házilag új évre

Diókrémes piskóta évköszöntő díszítéssel


Diókrémes piskóta, barátnőm alkotta süti és fotó,
engedélyével került a blogra.

Piskótához
 6 db M-es tojás
21 dkg átszitált porcukor
25 dkg átszitált liszt
 2 evőkanál víz
késhegynyi szódabikarbóna.

A tojások fehérjét - sárgáját kettéválasztjuk. Egy tálban a fehérjét kemény habbá verjük, majd hozzátesszük kettesével a sárgáját, közben tovább verjük, majd a porcukrot is belekeverük óvatosan, ezt követően a liszt felét adjuk hozzá a szódabikarbónával, majd a vizet és a többi lisztet.

Sütőpapírral bélelt 25 cm átmérűjű tortaformába símítjuk.
Előmelegített sütőben (200 Celsius fokon) sütjük.

Rácsra téve hagyjuk hűlni, majd kettőbe vagy háromba vájuk. (Most kettőbe vágtam.)

Diós krém
2 dl tejben 2 evőkanál lisztet csomómentesre főzünk, kicsit hűlni hagyjuk. 
Kikeverjük a 25 dkg RAMA margarint a 25 dkg porcukorral, 10 dkg darált dióval, majd összekeverjük a lisztes masszával, tovább keverjük.
Megtöltjük a tortánkat úgy, hogy a krémből a tetejére és az oldalára is kerüjön krém.
Díszítéshez hagytam kb. 3 evőkanálnyi krémet, amibe keserű kakaóport kevertem és így írtam a 2023. évszámot és nyomtam a krém halmokat. (A halmokhoz elővehettem volna a díszítő csöveket, majd legközelebb 😀

Köszönet barátnőmnek a receptért és a fotóért. Kóstoltam a tortát, nagyon finom.

Viola nagyi





Nincsenek megjegyzések: