2021. március 15., hétfő

Reszelt linzer

Diós finomság gyorsan

Édes süteményt szerettem volna készíteni, ami egyszerű és ünnepi.

Tanakodtam magamban mi legyen: boci szeletet vagy krémes-túrós süteményt süssek-e. A harmadik gondolatom a reszelt linzer volt és ezt sütöttem meg.

 
Reszelt linzer, saját süti, saját fotó



Hozzávalók:

15 dkg vaj vagy margarin

40 dkg liszt (kb. 30 dkg sima, a többi rétes)

10 dkg porcukor

3 egész tojás (tésztába a sárgája, habnak felverve a fehérje a "töltelékbe"

fél cs. sütőpor

1 kanál tejföl.

Töltelékhez:

15 dkg darált dió

2-3 evőkanál sárgabarack lekvár

5 dkg porcukor + a szóráshoz is kb. 2 evőkanálnyi.

A lisztet elkeverjük a sütőporra, 10 dkg cukorral, elmorzsoljuk a margarinnal és összegyúrjuk a 3 tojássárgájával és annyi tejföllel, hogy elég kemény tésztát kapjunk. Két részre osztjuk. Az egyik részt kisebb tepsibe reszeljük káposztareszelőn. 

A tojásfehérjéből kemény habot verünk, belekeverjük a darált diót, a lekvárt és a cukrot. Ezzel a keverékkel beborítjuk a tésztát.  

Erre reszeljük a másik cipót és nem túl forró sütőben megsütjük. Gyorsan sül, vigyázzunk, hogy meg ne égjen. Ha megsült, hosszúkás szeletekre vágjuk.

38x26 cm-es tepsiben sütöttem, előmelegített sütőben kb. 180-200 Celsius fokon 20 percig.

Porcukrozva tálaltam.

A vajnak (margarinnak) és a diónak köszönhetően nem szárad ki, ezért fedeles dobozban hűtőben napokig is eltarthatjuk.

Recept forrása: MINERVA Pelle Józsefné: NAGY SZAKÁCSKÖNYV 1986.

Nincsenek megjegyzések: