2023. november 24., péntek

Omlós mézes keksz

Karácsonyra is sütheted. 

Süssed meg ünnep előtt, kóstold meg, gyerekeknek tízóraira almával, uzsonnára meleg teával vagy magadnak könnyű vacsorára kefirrel kitűnő!



Saját süti, saját fotó












Hozzávalók:

33 dkg liszt (28 dkg sima és 5 dkg rétes lisztet tettem), nekem több liszt kellett hozzá +2-3 dkg, talán nagyobb volt a tojás

10 dkg porcukor

1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék (1 púpozott teáskanállal tettem)

1 teáskanál szódabikarbóna

10 dkg vaj

1 dl méz ez kb. 10-15 dkg

1 egész tojás.


Fentieket összeállítjuk. Alaposan megliszezett deszkára tesszük és kb. 3 mm-re kinyújtuk. Most derelyevágóval vágtam 3x3 cm-es kockákra. 

Szebb és ünnepélyesebb, ha fenyő, harang, csillag, szív, stb. formával szaggatjuk ki. 

Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem kicsit távolabb egymástól, mert megnőnek.

180 Celsius fokon előmelegített sütőben kb. 10-15 percig sütjük. 

Maradjon halvány, ne süssük meg!

Azonnal ehető, puha.

Éredemes megsütni, finom, omlós, több napig eláll.


Recept forrása: http://www.mindmegette.hu  - köszönet érte!



Nincsenek megjegyzések: